Veel gestelde vragen

Vragen over schilderwerk en garanties? Schildersgarantie B.V. is een erkend schildersorganisatie met jarenlange ervaring in binnen- en buitenschilderwerk. Wij bieden uitgebreide garanties en voeren professionele kwaliteitsschouwen uit.

Hieronder vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over onze schilderswerkzaamheden, garantievoorwaarden, offertes en houtrot behandeling. Van de duur van een schouw tot informatie over vochtmetingen en meerwerk – we beantwoorden de vragen die u het vaakst stelt.

Hoelang duurt een schouw?

Een schouw neemt ongeveer 45 min in beslag, mits de woning groter uitvalt en meer elementen heeft kan de schouw langer duren.

Is Schildersgarantie B.V. een erkend bedrijf?

Schildersgarantie B.V. is een erkend bedrijf. Na oplevering wordt het kwaliteit van het schilderwerk beoordeeld. U ontvangt na de inspectie een garantiecertificaat.

Is de offerte voor schilderwerk vrijblijvend?

De offerte is vrijblijvend, mits de offerte wordt aangevraagd voor de verzekering. Dan zijn er kosten aan verbonden.

Hoeveel garantie heb ik op het binnen schilderwerk?

U heeft tot en met 4 jaar garantie op het binnen schilderwerk

Hoeveel garantie heb ik op het buiten schilderwerk?

U heeft tot en met 6 jaar garantie op het buiten schilderwerk

Is de offerte voor schilderwerk inclusief houtrot reparatie?

Nee, de offerte is niet inclusief houtrot reparatie.

Wanneer wordt er gecontroleerd op houtrot?

Tijdens de werkzaamheden zullen wij alle elementen controleren op houtrot. Mocht dit geconstateerd worden zullen wij dit opnemen en een meerwerk offerte opstellen voor u incl. foto’s

Ben ik verplicht de meerwerk offerte te accepteren?

Nee, u bent niet verplicht om de meerwerk offerte te accepteren. Mocht u de elementen door een andere partij laten behandelen vervalt op deze elementen de garantie.

Wanneer wordt er een vochtmeting gedaan?

Tijdens de schilder werkzaamheden wordt er een vochtmeting gedaan

Heb ik garantie op vochtige elementen?

Nee, u krijgt geen garantie op vochtige elementen. Deze elementen worden behandeld met vochtregulerende verf.

Moet de klant thuis aanwezig zijn tijdens de werkzaamheden?

Wij adviseren om de eerste dag wel aanwezig te zijn om de planning met de schilder door te nemen. Daarna hoeft u niet thuis aanwezig te zijn, zolang de schilder wel gebruik kan maken van de toilet en stroomvoorziening.

Waar moet ik rekening mee houden tijdens de werkzaamheden?

  • Eerste dag vragen zij u de schilders te ontvangen op de afgesproken tijd om de planning te bespreken.
  • Schilders voorzien van stroom en zij moeten gebruik kunnen maken van het toilet. Mocht u niet willen dat zij gebruik maken van uw toilet, kunnen wij een dixi huren die bij u voor de woning wordt geplaatst. De kosten voor deze dixi zijn voor de klant.

Staat uw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op voor persoonlijk advies over uw schilderproject.